Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

JapanskeDanmark.dk ApS
cvr. 3620 3722
Neesvej 38, Nees
7570 Vemb

kontoret@japanskeDanmark.dk
(+45) 3529 4200

Bestilling

Når du har fundet de varer du ønsker at købe og lagt dem i indkøbskurven, skal du udfylde dine personlige oplysninger og kreditkort informationer. Når du har accepteret handelsbetingelserne, og gennemført betalingen, modtager du automatisk en ordrebekræftelse på mail. Vi tager forbehold for trykfejl og udsolgte varer.

Priser

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske Kroner (DKK).
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.
Der tages forbehold for udsolgte varer og trykfejl.  

Betaling

Al betaling er sikret af QuickPay. Det betyder, at kommunikationen er krypteret, så hverken JapanskeDanmark.dk eller andre kan opfange dine kort- og kontooplysninger. Det er din sikkerhed for, at du trygt kan handle på JapanskeDanmark.dk

På JapanskeDanmark.dk kan du betale med:

Dankort
Visa
Mastercard
JCB
Diners/Discover
Bankoverførsel

Beløbet hæves først på dit kort, når varen er afsendt.

Levering

JapanskeDanmark.dk har flere forskellige leveringsformer. Den oplyste leveringstid er vejledende. Vort mål er at alle varer leveres i den på købstidspunktet oplyste leveringstid for valgte varer, men der kan desværre ske afvigelser. Japanske Danmark kontakter dig såfremt vi ikke kan overholde det forventede leveringstidspunkt.

Mindre varer leveres normalt inden for 2-4 dage, oftest med GLS, til tider med PostDanmark. Møbler og lignende dog 5-9 dage, med Danske Fragtmænd.
Ikke lagerførte varer tager som regel 5-6 uger fra fabrikken.

I forbindelse med udsalg og ferieperioder, kan der påregnes længere leveringstid.

Alle varer med vægt under 20 kg = gratis forsendelse til ønsket GLS shop, (vælges på hjemmesiden), evt. levering på bopælen med et mindre gebyr.

Ved forsendelse til en GLS-shop: Er produktet ikke afhentet inden 14 dage, returneres denne til os, og du skal selv betale for både returneringen samt den ekstra forsendelse.

Alle mindre pakker sendes via GLS, evt. Post Danmark
Vi tilbyder GRATIS FRAGT på alle ordrer over 7.500 DKK i Danmark og over 12.000 i Norge, hvis adressen er i eller syd for en linje Oslo-Bergen, samt kr 12.000 i Sverige for adresser i Skåne

Rettelser i allerede bestilte og udstedte fakturaer medfører et gebyr på kr 80 + moms

JapanskeDanmark.dk kan naturligvis ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark, GLS eller fragtfirmaer. I Norden anvender vi oftest Conway og Håkull, og til andre lande Bring og Blue Water.

Inden du kvitterer for modtagelsen  skal du tjekke forsendelsen for udvendige skader. Når først du har kvitteret, så er det for sent at gøre anskrig.
  
Varenummer og navn kan variere fra fakturaen, idet fabrikken leverer til flere lande.

Vi leverer til følgende lande/områder

Danmark
Norge
Sverige
Finland
Island
Tyskland

Alt efter hvilket land og hvilke varer der vælges, bliver der beregnet en fragtpris.

Evt. levering på en norsk ø kræver tillæg - spørg om prisen

Reklamationsret

JapanskeDanmark.dk yder de sædvanlige 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold, produkter fremstillet specielt til kunden, eller uautoriserede indgreb. 

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles JapanskeDanmark.dk indenfor rimelig tid. 

Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning  eller efter aftale evt. kreditering. 

I forbindelse med reklamationssager afholder JapanskeDanmark.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Vi dækker IKKE afledte omkostninger.

Specielt fremstillede møbler og futoner (farvet eller ufarvet) kan naturligvis ikke returneres, men disse er dog alligevel omfattede af de 2 års garanti.

Intet må returneres til lageret i hverken Karup eller Bologna, idet modtagelse her vil blive nægtet, og varen straks returneret til kunden, som så pludselig står med både vare og 2 x fragt.

Reklamation og varereturnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter modtagelse af varen. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for levering.

Returvarer sendes til:

JapanskeDanmark.dk ApS
Neesvej 38, Nees
7570 Vemb

Men allerførst en mail til kontoret@japanskedanmark.dk med angivelse af ordre eller fakturanummer.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes skriftlig henvendelse rettet til:

kontoret@japanskedanmark.dk

eller

JapanskeDanmark
Neesvej 38, Nees
7570 Vemb

Varereturnering af japanske møbler foregår dog ikke til denne adresse – idet møbellageret ikke er beliggende her, mens kimonoer o.lign. mindre genstande er på lager her ved udstillingen.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Og ej heller pakker hvorom der ikke er truffet aftale forinden.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - kopi af faktura,,  samt bankoplysninger hvortil evt. tilbagebetaling kan foregå.

Returnering af gardiner

Dersom plastic omkring gardinet er ubrudt
men gardinet u-beskadiget
refundering af det fulde beløb

Dersom den gennemsigtige plastic er brudt
refunderes kun 50%

Gardiner leveres i gennemsigtig plastic
netop for at man ikke skal åbne

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, vil der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.

Refusion sker altid ved bankoverførsel, og JapanskeDanmark har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bank. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Vi følger - i et og alt - de krav loven nedsætter, og som Forbrugerombudsmandens kontor håndhæver.

Annullering af ordre

Ved annullering af en ordre - efter der er sket betaling skal vi naturligvis - som altid - følge loven.

Derfor er vi nødt til at udstede en faktura på foretagne bestilling og dernæst yderligere udstede en kreditnota (d.v.s. annullering) på samme bestilling.

At udstede en faktura i en virksomhed koster lidt over kr 100- i arbejdstid.

Vi vil dog blot beregne os 50% af vore omkostninger dækket og derfor tage kr 50 for at udstede fakturaen og ligeledes kr 50 for at udstede Kreditnotaen lig med et samlet gebyr på kr 100-

Loven kræver yderligere, at vi skal lægge moms på beløbet, så en udgift på kr 125- for at annullere en ordre - efter betaling.

Kopi af både fakturaen samt Kreditnotaen fremsendes til kunden i mail.

Sikkerhed

For at handle via webshoppen, skal du registrere dig med følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og e-mail adresse. Personoplysninger bruges udelukkende i forbindelse med en ordre. JapanskeDanmark.dk behandler alle personoplysninger 100% fortroligt, og i overensstemmelse med persondataloven. Vi benytter udelukkende dit navn, adresse og kontaktoplysninger til behandling af din ordre, og gemmer det i vores ordresystem.

Dine kreditkortinformationer sendes direkte og krypteret til vores betalingsudbyder, og gemmes således ikke i Japanskedanmark.dks system. Vi anvender QuickPay som betalingsudbyder. Dine oplysninger sælges eller videregives aldrig til 3. part. Som registreret har du altid mulighed for at få indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.